2612371885282
Sharing is Caring!

Doelgroepen maken voor jouw advertenties op Facebook.

Soms hoef je maar een klein stapje te zetten om mooie resultaten te bereiken.

Daarom zal ik die kleine stapjes ook delen met jou.

Vandaag krijg jij weer een Facebook tip van mij.

 

Facebook Audience Insights

Ik geef jou een rondleiding door Audience Insights van Facebook. Hier ga je een doelgroep aanmaken voor jouw Facebook advertenties.

Dit zijn de eerste stappen die je zet op het moment dat je begint met adverteren via Facebook.

Ga naar: www.facebook.com/ads/audience-insights

Je komt op de advertentiepagina van Facebook terecht. Je krijgt gelijk een pop-up te zien voor de rondleiding. Stap voor stap laat Facebook zien welke stappen je nodig hebt om een doelgroep te bepalen.

Ik loop met jou deze 5 stappen door. Het is echt niet moeilijk.

Stap 1. Definieer jouw doelgroep

Je gaat een aangepaste doelgroep aanmaken door middel van demografische gegevens, interesses, gedrag, geslacht, leeftijd en dergelijke  te selecteren. 

Hiermee bereik je de mensen die dicht bij jouw ideale klant komen.

Stap 2. Ontdek wie Facebook gebruikt.

Hier krijg je de percentages in beeld nadat je de doelgroep hebt aangemaakt. Met deze informatie kun je jouw doelgroep nog specifieker maken.

Als je bijvoorbeeld in een bepaalde categorie, bijvoorbeeld bij een bepaalde leeftijdsgroep, een laag percentage ziet, dan is het waarschijnlijk niet handig om deze leeftijdsgroep in jouw doelgroep op te nemen.

In dit voorbeeld zie je dat het hoogste percentage ligt in de leeftijdcategorie 25 tot en met 34 jaar. In de hogere leeftijdscategorie 65+ zie je dat er minder kans is om jouw klanten te gaan vinden. Pas de leeftijd in de doelgroep dan aan naar een lagere leeftijd.

Stap 3. Verken jouw doelgroep

Door bij de tabbladen te kijken kom je meer te weten over jouw doelgroep.

Scrol naar beneden om te zien hoe de doelgroep geschoold is en welek burgelijke staat zij hebben.

Stap 4. Doelgroep opslaan

Sla de doelgroep op en maak zo nodig een nieuwe doelgroep aan.

Je zult voor diverse advertenties verschillende doelgroepen willen bereiken.

Door deze op te slaan hoef je ze niet elke keer bij een nieuwe advertentie opnieuw te maken.

Je vind ze hierna bij jouw advertentiebeheer en ze komen in beeld op het moment dat je een ads wilt runnen. Je kunt ze dan per advertentie selecteren.

Stap 5. Advertentie maken

Je bent nu klaar om een advertentie te gaan maken.

Wat daar verder bij komt kijken zal ik in een volgend blogbericht behandelen.

Je hebt nu jouw eerste Facebook advertentie doelgroep aangemaakt.

Mocht het gelukt zijn of heb je nog vragen hierover dan kun je een reactie plaatsen hieronder.

 

SUCCES!

Hou deze website in de gaten. Er zullen nog meer Social Media Marketing tips volgen voor jou!

De tips worden ook gedeeld op de Facebook pagina. Kom ook bij deze community waarin we elkaar helpen met het opbouwen van een super winstgevende online onderneming.

Vond je dit blogbericht interessant?

Wil je hem dan delen met jouw netwerk en community? 

Heel simpel door de Share buttons te gebruiken boven- en onderaan dit bericht. Thanx!

Schrijf je in voor de  GRATIS 5 daagse Social Media Challenge!

5 Daagse Social Media Challenge!

Als (online)ondernemer zul je iets moeten doen met Social Media.

Wil je leren hoe Social Media ook voor jou kan werken?

In nog geen 30 minuten per dag ben jij zichtbaar voor jouw klanten.

Zet nu jouw Social Media op een effectieve manier in voor jouw business.

Schrijf je nu in voor deze 5 daagse training en ervaar meer impact en meer groei in jouw bedrijf!

Wat leer je in deze 5 dagen?

Jouw Social Media profielen Marketingproof te maken.

}

Binnen 30 minuten per dag jouw Social Media ingezet voor jouw bedrijf door een goede planning.

Meerdere typen content te creëren voor jouw Social Media Kanalen

Welke 3 dingen jij moet doen om van bezoekers betalende klanten te maken.

Waarom consistentie belangrijk is voor jouw resultaten.

Je bent wie je bent en dat is goed genoeg!

Je bent wie je bent en dat is goed genoeg!

Je bent wie je bent en dat is goed genoeg.   Je  hebt vaak van die momenten waarop je denkt dat het allemaal aan jou ligt. Dat je het zelf gedaan hebt. Dat je er zelf voor gezorgd hebt dat het niet lukt. Dat alleen bij jou alles tegen zit. Je bent geïrriteerd Je...

Die stemmetjes achter in jouw hoofd.

Die stemmetjes achter in jouw hoofd.

Die stemmetjes achter in jouw hoofd.   Je kent het vast wel, die stemmetjes in jouw hoofd die zeggen van alles tegen jou.   Dat je het niet kan. Dat je er niet aan moet beginnen. Dat je nooit zoveel klanten gaat krijgen. Dat je toch niets verkoopt. Dat er al...

Gratis plekken waar je jouw business kunt promoten.

Gratis plekken waar je jouw business kunt promoten.

Als het over het promoten van jouw business gaat dan lijkt het soms alsof je alleen maar door geld neer te leggen kan starten met adverteren. Toch kan het anders. Zeker als je een klein budget hebt, wat bij veel beginnende ondernemers het geval is. Er zijn diverse...

Translate »